Perugia 2015
IV Letnia Szkoła Kaligrafii i Sztuk Pięknych

Perugia, Monteripido –  to  znacznie więcej  niż warsztaty artystyczne w pięknej scenografii średniowiecznego klasztoru. Wracam tam co roku od kilku lat z taką samą ciekawością  i podziwem. Perugia jest blisko! Jadę samochodem z Krakowa kilkanaście godzin, z noclegiem gdzieś w połowie drogi. Wjeżdżam do Włoch od strony Triestu i najszybciej jak się da, na wysokości Rawenny zjeżdżam z autostrady. Oto jestem – zwykła Via Adriatica, już nie można się spieszyć, więc można się napatrzeć. Potem już tylko trawersem przez Apeniny, starożytna Via Flaminia i znajoma dolina. Brama Monteripido.

Zapraszam Państwa na wspólne spędzenie kilku dni w miejscu, gdzie doświadczamy idealnej harmonii między pięknem natury a pięknem sztuki.
Kaligrafia, rysunek, ikony; cisza i poranne mgły, lektury i plenery zdjęciowe, rytm klasztoru i rytm miasta, medytacja i odkrywanie skarbów sztuki – wszystko naturalnie splecione.
Współczesny  artysta  Pietro Casentini, niczym uczeń Giotta, namalował skromny obraz: pochylony do ziemi święty Franciszek otula dłońmi małego ptaszka, chroniąc go i adorując w zachwycie. Czułość i prostota tego gestu wydała mi się piękną metaforą tego, czego doświadczamy w skupieniu,
kreśląc linie i przestrzenie. Piórkiem, pędzlem, ołówkiem, węglem… 

   

Zapraszam do Perugii! Do zobaczenia!

Szczęśliwej podróży!
Anna Jeziorna

 

Warsztaty kaligrafii „Italika…”
4-11 lipca 2015 r.
prowadzenie: Ewa Landowska

 

Warsztaty kaligrafii „Pan Copperplate na Jazz Umbria Festival”
11-18 lipca 2015 r.
prowadzenie: Ewa Landowska

 

Warsztaty kaligrafii i iluminacji średniowiecznej „Inicjały włoskich kodeksów”
1-8 sierpnia 2015 r.
prowadzenie: Barbara Bodziony

 

Warsztaty kaligrafii średniowiecznej „Ogrody kaligrafii. Pismo łacińskie – Rotunda”
1-8 sierpnia 2015 r.
prowadzenie: Barbara Wilińska

 

Warsztaty rysunku artystycznego „Klasztorny zielnik”
1-8 sierpnia 2015 r.
prowadzenie: Małgorzata Matyjaszczyk

 

Warsztaty pisania ikon „Św. Franciszek z Monteripido”
17-26 sierpnia 2015 r.
prowadzenie: Anna Crisanti

 

Warsztaty i plener rysunku architektonicznego „Tajemnice perspektywy i detalu”
17-24 sierpnia 2015 r.
prowadzenie: Beata i Lucjan Krupowie

 

Zapraszamy na kolejną „Podróż z Kaligrafią” do Awinionu w Prowansji.

Klasztor Notre Dame de Grâce w Rochefort-du-Gard.
Warsztaty kaligrafii i iluminacji „Tańcząc na moście w Avignon”
16-23 sierpnia 2015 r.
Prowadzenie: Barbara Bodziony

 

PERUGIA
Stolica Umbrii, środkowe Włochy. Świetnie skomunikowana, tuż przy Autostradzie A-1, na granicy Toskanii i Umbrii. 2 godz. jazdy samochodem od Rzymu, 1,5 godz. od Florencji, pół godziny od Asyżu. Blisko do Spelo, Spoleto, Gubbio, Orvieto, Nursji, Piano Grande. Starożytne miasto o etruskich korzeniach i burzliwych
losach. Malowniczo położone na wzgórzach, pełne zabytków i niezwykłych historii. Posiada znakomitą kolekcję malarstwa w miejskim muzeum. Siedziba
Uniwersytetu dla Cudzoziemców. Miasto malarza włoskiego Renesansu Pietra Vanucciego zwanego Perugino. Jego pseudonim artystyczny noszą teraz słynne
włoskie czekoladki, produkowane oczywiście w Perugii.

 

KLASZTOR

Trzynastowieczny klasztor św. Franciszka w Perugii urzeka pięknem, prostotą, ciszą i otwartością. Położony na wzgórzu, w północnej części miasta, blisko Bramy św. Anioła i dzielnicy uniwersyteckiej. Wewnątrz murów, oprócz budynków klasztornych, kaplicy, biblioteki, krużganków, znajduje się ogromny, tarasowy ogród z majestatyczną niczym Rajska Jabłoń figą, gajem oliwnym i cyprysami. Zapach rozmarynu i liści drzew laurowych towarzyszy nam przy posiłkach w ogrodzie. Widok na Perugię – bezcenny. Wszystko co kiedykolwiek słyszeliśmy o grze światła we włoskim pejzażu jest prawdą. Z zachwytem patrzymy
na miasto, pijąc poranną kawę i wieczorne wino z zaprzyjaźnionej winiarni „Il Tempio”.
Naszymi gospodarzami są Bracia Mniejsi – ich gościnność i otwartość jest niezwykła.

 

MIESZKANIE W KLASZTORZE
Mieszkamy w pokojach dwuosobowych z łazienką. Do naszej dyspozycji mamy przestronną, nowoczesną klasztorną kuchnię z lodówkami i refektarz. Wszystkie
posiłki można przygotowywać na miejscu, robiąc zakupy na targu, w małych sklepikach lub po prostu w najbliższym supermarkecie. Oczywiście dzielnica
uniwersytecka pełna jest małych i dużych trattorii, restauracyjek, barów, lodziarni i kafejek.

 

RYTM DNIA
Rytm dnia wyznaczają zajęcia w skryptorium – w Sali św. Klary, na krużgankach, czasami w ogrodzie. Zajęcia odbywają od godz. 9.30 do 15.00 z małą przerwą na kawę. Obiad najczęściej gotujemy sobie sami w klasztornej kuchni. Popołudnia to czas przeznaczony na lekturę, odpoczynek w ogrodzie, spacery po Perugii,
indywidualną pracę w skryptorium. Niektórzy wyjeżdżają na krótkie wycieczki –do Asyżu, Orvieto, Spoleto, Florencji. Wieczorami, po kolacji, wszyscy chętni
spotykają się w ogrodzie na rozmowie przy winie, serze i oliwkach. W tym roku, dzięki obecności specjalnych Gości, nasze rozmowy będą miały charakter bardziej seminaryjny. 
Codziennie rano o godz. 7.30 w kaplicy klasztornej odprawiana jest Msza Święta.

 

OPISY KURSÓW

Warsztaty kaligrafii „Italika…” 
4-11 lipca 2015 r.
Prowadzenie: Ewa Landowska

 

Warsztaty kaligrafii „Pan Copperplate na Jazz Umbria Festival”
11-18 lipca 2015 r.
Prowadzenie: Ewa Landowska

 

Littera scripta manet. 
Littera docet, littera nocet.
Litterae non erubescunt.

 

Słowo zapisane pozostaje, może ono uczyć, może szkodzić, a papier wszystko przyjmie… We Włoszech w I połowie XV wieku humaniści odkrywają średniowieczne manuskrypty sporządzone minuskułą karolińską. Mając manuskrypty za starożytne, a krój pisma za antyczną kaligrafię, postanawiają zastąpić nim panujący powszechnie w całej Europie gotyk, uznając go za barbarzyński i zgubny. Naśladując minuskułę karolińską (dziś ta XV-wieczna karolina określana jest mianem pisma humanistycznego), zaczynają dostrzegać jej walory użytkowe. Otóż zmieniając kształt niektórych liter, łącząc niektóre z nich i pochylając je
nieco w prawo, uzyskują krój, który umożliwia szybsze pisanie. Tak powstaje kursywa humanistyczna, zwana również italiką.
Italika, jak niemal wszystkie znane kroje pisma, używana jest w książkach drukowanych. Stronice ksiąg grawerowane są w drewnie. Po 1560 r. bloki z drewna
zastępuje płyta miedziana, która pozwala nie tylko na dopracowanie większej liczby detali w literach, ale także na kreślenie coraz większej liczby ornamentów. Zmiana płyty na miedzianą, a co za tym idzie zmiana narzędzia z dłuta na rysik wpływa również na formę litery, która stopniowo z italikowej
zamienia się w tak zwany dziś copperplate… 
Italika podobnie jak copperplate zachwyca lekkością i zwinnością gestu, litery obu tych krojów są wcieleniem elegancji i klasycznego piękna. Jak taniec, jak
gimnastyka artystyczna, jak MUZYKA –  nawołują do medytacji, stąd na obu kursach towarzystwo jednego z największych festiwali muzycznych – „Jazz Umbria
Festival”.
Każdego dnia kursu sycić będziemy nasze litery dźwiękami płynącymi z dolnej części miasta ku wzgórzu Monteripido, na którym położony jest
XIII-wieczny klasztor, a w nim przepiękna biblioteka (przestrzeń naszych zajęć) wypełniona po sufit książkami, których grzbiety opisane są – ajuści! – italiką!
Odkrywając piękno liter z klasztornych ksiąg, niczym humaniści walczący z gotykiem, staniemy w szranki ze współczesną karykaturą litery.
Przenieśmy się na tydzień (albo dwa!) do Włoch, miejsca, w którym narodziła się italika, a z italiki copperplate. Przywrócimy literze dystynkcję, elegancję i
wytworność, ale też lekkość, swobodę i wdzięk. Wszak to la quintessenza dell’Italia!

 

Zapraszam
Ewa Landowska

 

Liczba godzin kursu: 20
Limit miejsc: 10 osób
Warsztaty zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych
w sztuce kaligrafii.

  

Warsztaty kaligrafii i iluminacji średniowiecznej „Inicjały włoskich kodeksów”

1-8 sierpnia 2015 r.
Prowadzenie: Barbara Bodziony

 

Inicjał – pierwsza litera rozpoczynająca zdanie, rozdział czy też całą księgę jest niewątpliwie najbardziej oryginalnym pomysłem średniowiecznego malarstwa książkowego. To na kartach rękopisów z prostej litery inicjał wykształcił rozmaite formy, rodzaje i typy, które świadczą o nieograniczonej wyobraźni iluminatorów. Od prostych inicjałów kaligraficznych wykonanych jednym kolorem, przez bujnie dekorowane inicjały filigranowe, rozbudowane inicjały romańskie, przez inicjały obrazkowe, z historią dziejącą się w ich wnętrzu aż po bogato zdobione inicjały końca średniowiecza – pomysłom na formę i kolor nie było końca. Poszczególne
skryptoria wypracowały różne style inicjałów. Wśród nich wyraźną odrębność stylistyczną wykazują dekoracje włoskich rękopisów, zwłaszcza schyłku
średniowiecza. Z kodeksów czerpać będziemy inspirację do naszych prac na warsztatach.
W czasie warsztatów planujemy tradycyjną już wizytę w Bibliotece Miejskiej (Biblioteca Comunale Augusta) w Perugii, gdzie możemy oglądać i podziwiać stare
manuskrypty, również te, które kiedyś znajdowały się w Bibliotece Monteripido.
Zapraszamy również na spotkanie z Ojcem Luigim Giacomettim autorem długo wyczekiwanej monografii o naszym klasztorze pt. San Francesco del Monte a
Perugia.

Liczba godzin kursu: 25
Limit miejsc: 12 osób
Warsztaty zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych
w sztuce kaligrafii i iluminacji.

 

Warsztaty kaligrafii średniowiecznej „Ogrody kaligrafii. Pismo łacińskie – Rotunda”

1-8 sierpnia 2015 r.
Prowadzenie: Barbara Wilińska

 

Słowo KALIGRAFIA zachęca do zwrócenia się w kierunku własnej tradycji i zatrzymania przy zdumiewającej urody znakach pisma, przechowanych w starych, europejskich manuskryptach. Owe znaki nie są nam obce  z powodzeniem możemy uczyć się, jak pięknie pisać, korzystając z tej tradycji.
Zapraszam do posmakowania znanej nam na co dzień czynności pisania w nieco innym kontekście. Spróbujemy w skupieniu, wolniej, z większą uwagą. Patrząc powierzchownie, będziemy tylko stawiać kreski, pisać litery, łączyć je w wyrazy i zdania, niosące swój przekaz – czyli zgłębiać podstawy i zasady
rządzące sztuką pięknego pisania… Patrząc i odczuwając głębiej, doświadczymy przyjemności i radości płynącej z powtarzania tego samego znaku, poszukiwania dla niego najpiękniejszej formy, doświadczania zmian tempa i rytmu, równowagi pustego i pełnego. Będziemy uważnie patrzeć na przedmiot naszych działań i zadawać pytania: co widzę? Jak to zrobić? Będziemy obserwować siebie. Zwrócimy uwagę na oddychanie, na przypływy i odpływy. Wprowadzimy porządek do sposobu naszego poruszania się, a zatem do naszego myślenia. Poczujemy, jak nasz stan wewnętrzny wpływa na to, co
zewnętrzne i jak to, co zewnętrzne –  kształtuje nas samych.  Poczujemy, że dyscyplina w zgłębianiu prawidłowości wybranej dziedziny sztuki,
przemyślana praktyka i cierpliwość w ćwiczeniu nawyków może obdarować nas przestrzenią i wolnością – w tym przestrzenią dla własnej twórczości.
Otworzymy drzwi do własnych, wewnętrznych ogrodów, pielęgnując je, przechadzając się po nich, radując się przebywaniem z samym sobą, zapraszając
bliskich… Do ogrodów, których istnienia mogliśmy nawet nie podejrzewać…
Przedmiotem zajęć będzie zapoznanie się z szeroko ściętym narzędziem (patyk, stalówka) i praktykowanie pisma skrybów włoskich, hiszpańskich i mieszkających na południu Francji, zwanego Rotundą, Gotycką Rotundą, Półgotykiem lub Okrągłym Gotykiem. Pismo to, w porównaniu do Gotyku używanego przez skrybów północnej Europy, charakteryzuje się większą dynamiką, zamiłowaniem do łukowych pociągnięć i szerokich liter, jest i czytelne.
Końcowe prace ozdobimy inicjałami i filigranem. 

Zapraszam osoby początkujące i już praktykujące kaligrafię. Zapewniam wszystkie potrzebne materiały i narzędzia.
Każdy uczestnik będzie pracował w swoim własnym tempie, przy wsparciu i wskazówkach prowadzącej.
Wiedza i umiejętności przyswojone na ścieżce koncentracji i wytrwałych ćwiczeń pozwolą w dalszym etapie na posługiwanie się pięknym pismem o indywidualnych cechach i tworzenie własnych projektów.

 

Zapraszam
Barbara Wilińska

Liczba godzin kursu: 25
Limit miejsc: 10 osób

 

* Warsztaty rysunku artystycznego „Klasztorny zielnik”

1-8 sierpnia 2015 r.
Prowadzenie: Małgorzata Matyjaszczyk

 

W najstarszej części klasztoru Monteripido zachowały się naczynia z zakonnej apteki, a w bibliotece jednym z cenniejszych woluminów jest XVIII-wieczny zielnik. Działa na wyobraźnię? Oj tak!
Wyobraźmy sobie jeszcze, jak to dawno, dawno temu pewien zakonnik ucierał maści i tworzył mikstury. Skąd wiedział, które rośliny będą działały na dane
schorzenie? Zielnik! Zmora uczniów, ale nie uczestników mojego kursu. Pomogę Wam znaleźć w roślinach piękno tkwiące w detalach, charakterystycznych formach, załamaniu światła. Gorące sierpniowe słońce, pachnąco i zielono. Poszukamy, jakie skarby roślinne kryją się wokół klasztoru i stworzymy karty, które mogą być zaczątkiem Waszych własnych artystycznych zielników. Przyjechać może każdy, kogo pociąga rysowanie. Tym, którzy twierdzą, że nie umieją rysować, pokażę, że ołówek nie gryzie. A tym, którzy już trochę oswoili się z narzędziem, będę służyła korektą. Poprawnego rysunku można nauczyć właściwie każdą osobę, pod jednym warunkiem –  musi ona tego chcieć!

 

Zapraszam
Małgorzata Matyjaszczyk

Liczba godzin kursu: 25
Limit miejsc: 10 osób
Warsztaty zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych w sztuce rysunku.

 

Warsztaty i plener rysunku architektonicznego „Tajemnice perspektywy i detalu”
17-24 sierpnia 2015 r.
Prowadzenie: Beata i Lucjan Krupowie

 

Średniowieczny klasztor na wzgórzu, włoskie miasto z historią zapisaną w architekturze – to idealne miejsce warsztatów rysunku architektonicznego.
Tradycja szkiców z podróży i pisania dzienników podróży wydaje się być już tylko przywilejem artystów. A jednak zachęcamy Państwa do wyjścia w plener z
ołówkiem, węglem i szkicownikiem w małym i dużym formacie. Zapraszamy tych, którzy kiedyś rysowali architekturę i chcieliby jeszcze raz doświadczyć radości artystycznej kreacji. Zapraszamy tych, którzy chcieliby po prostu nauczyć się rozumieć, czytać  i rysować architekturę. 
Zapraszamy osoby przygotowujące się do studiowania architektury czy do studiów na Akademii Sztuk Pięknych – pomożemy w przygotowaniu prac do teczki.
Zapraszamy wreszcie tych wszystkich, którzy są wrażliwi na piękno architektonicznych perspektyw i budowlanych detali – rysując widzi się więcej!

Beata Krupa
Lucjan Krupa
Studio Rysunku „Koletek”

Liczba godzin kursu: 25
Limit miejsc: 10 osób
Warsztaty zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych w sztuce rysunku.

 

Warsztaty pisania ikon „Św. Franciszek z Monteripido”

17-26 sierpnia 2015 r.
Prowadzenie: Anna Crisanti

 

W ogrodzie klasztoru, przylepiona do ściany kościoła, stoi mała kapliczka, oratorium błogosławionego Egidio, trzeciego towarzysza św. Franciszka, założyciela klasztoru na Monteripido. Na ścianie ołtarzowej piękny fresk przedstawiający stojących pod krzyżem bł. Egidio, św. Jana, Matkę Bożą i św. Franciszka.
To właśnie to dzieło zainspirowało nas do pisania ikony „Św. Franciszka z Monteripido”.
Tradycyjnie już osoby początkujące na kursie ikonopisania rozpoczną pracę od ikony Pantokratora. Wszystkim innym proponujemy oryginalną próbę pisania ikony św. Franciszka, innej niż wszystkie inne.
Na zakończenie kursu odprawiona zostanie liturgia poświęcenia ikon.

Liczba godzin kursu: 25
Limit miejsc: 10 osób
Warsztaty zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych w sztuce rysunku.

 

Zapraszamy również na kolejną „Podróż z kaligrafią” do Awinionu w Prowansji. Klasztor Notre Dame de Grace w Rochefort-du-Gard.
Warsztaty kaligrafii i iluminacji „Tańcząc na moście w Avignon”
16-23 sierpnia 2015 r.
Prowadzenie: Barbara Bodziony

 

INFORMACJA O PROWADZĄCYCH ZAJĘCIA

Ewa Landowska – muzyk i kaligraf.
Kaligrafią zajmuje się od roku 1999. Prowadzi warsztaty, kursy oraz pokazy kaligrafii na terenie całego kraju. Tworzy i projektuje własne kroje pisma w
oparciu o klasyczne alfabety. Pracuje zarówno z literą tradycyjną, jak i nowoczesną.
Zapraszana do współpracy przez: Modus Design Studio Marka Cecuły, Leo Burnett, ASP Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie, Galerię Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Uniwersytet Jagielloński, Contemporary Museum of Calligraphy in Moscow, Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, Szkołę Kaligrafii i Iluminacji Barbary Bodziony, Fundację Sztuka Kaligrafii, Fundację Sztuki Nowej „Znaczy Się”, Kampanię Ładnego Pisania, Małopolski Konkurs Kaligraficzny, inne ośrodki kulturalne.
Wystawy: „Muzeum Jednodniowe”, Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie, wystawa zbiorowa, 2014; ”Feast of Words”, Istanbul Design Biennial’14,
Stambuł 2014.
Kaligrafia, choć kojarzona głównie z pięknym pisaniem i dążeniem do perfekcji, mnie zachwyca właśnie owym marginesem błędu, który musimy pozostawić dla
ludzkiej ręki.Nade wszystko korzystam z kaligrafii jako zajęcia niezwykle medytacyjnego i “rozciągłego”, a sam proces kreślenia znaków jest dla mnie szczytem
kaligraficznej przyjemności.
Litery te, czy znaki, nie muszą przyodziewać się w treść merytoryczną. Wystarczy linia, czasami dwie, aby mogła pomiędzy nimi wybrzmieć cisza.

 

Barbara Bodziony
– historyk sztuki, kaligraf, nauczycielka kaligrafii. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższego Europejskiego Instytutu Iluminacji i
Rękopisów w Angers we Francji. Prowadzi Pracownię i Szkołę Kaligrafii i Iluminacji w Krakowie. Od wielu lat prowadzi również prestiżowe warsztaty
kaligrafii i iluminacji w wielu miastach Polski, pracując także z grupami międzynarodowymi. Współpracuje m.in. z Muzeum Narodowym w Krakowie,
Benedyktyńskim Instytutem Kultury w Tyńcu, Uniwersytetem Papieskim Jana Pawła II, Uniwersytetem Pedagogicznym, Małopolskim Instytutem Kultury i z Fundacją Sztuka Kaligrafii oraz Muzeum Zamkowym w Malbroku. W 2014 r. wzięła udział w projekcie Feast of Words, współpracując z Modus Design Marka Cecuły 

Barbara Wilińska

– kaligraf,  śpiewaczka, trenerka głosu, instrumentalistka. Zajmuje się archaicznymi technikami śpiewu, polskimi i słowiańskimi pieśniami tradycyjnymi oraz improwizacją głosem, wykorzystując swoje umiejętności i zainteresowania w pracy edukacyjnej i artystycznej poprzez udział w projektach indywidualnych i grupowych, prowadzenie regularnych i okazjonalnych warsztatów wokalnych i prowadzenie zespołów śpiewu tradycyjnego. Kaligrafii uczy okazjonalnie, prowadząc warsztaty „Ogrody Kaligrafii” na terenie kraju oraz regularnie, w ramach warsztatów „Pielgrzymi Pióra” w Poznaniu. Kaligrafuje i maluje, upatrując inspiracji w średniowieczu oraz światach równoległych. Swoją twórczość prezentowała na wystawie kaligrafii i miniatur w roku 2012 w Poznaniu oraz na wystawie kaligrafii i akwarel w Galerii Centralne Oko w Poznaniu w styczniu 2015 r. Prace zaprezentowane na wystawie online Internetowej Platformy Spotkań

Alternatywnych są dostępne od 2014 r. pod adresem www.ipsagallery.blogspot.com.

 

Małgorzata Matyjaszczyk

– od 8 lat mieszka i pracuje w Pistoi, w Toskanii. Absolwentka ASP w Poznaniu, zajmuje się rysunkiem, malarstwem, fotografią,
decoupage’em. W swojej pracowni na plebanii w San Pantaleo, będąc równocześnie perpetuą, czyli gospodynią księdza, tworzy niezwykłe, artystyczne świece.
W Polsce doświadczona i nagradzana instruktorka sztuk plastycznych i craftowych, animatorka działań teatralnych i kulturalnych wydarzeń.
Jest znaną i cenioną autorką bloga „Toskańskie zapiski spełnionych marzeń”, z którego powstały dwie książki: „Mój pierwszy rok w
Toskanii” i „Toskania dzień po dniu. Zapiski spełnionych marzeń”. Z  pasją i wrażliwością konesera dzieli się swoją miłością do toskańskich
krajobrazów, sztuki, smaków, kolorów i rytmów. Jej opowieści są równie barwne i soczyste, jak jej strony bloga.

 

Anna Crisanti 

– malarka, ikonopistka, 
ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się pisaniem ikon. Ukończyła kilkuletnią szkołę ikonopisarską we Włoszech przy Centro Studi Russia Cristiana. Jej Mistrzem był jeden z najznakomitszych współczesnych ikonopistów, ojciec Egon Sendler. Od kilku lat prowadzi kursy pisania ikon w Muzeum Narodowym w Krakowie oraz w innych ośrodkach ikonopisarskich. Rodzinnie związana z Włochami

 

Beata Krupa i Lucjan Krupa
– małżeństwo architektów; od ponad 20 lat prowadzą jedną z najstarszych szkół rysunku architektonicznego w Krakowie
– Studio Rysunku „Koletek” (www.studiorysunku.pl)

 

KOSZTY KURSU I DOJAZD DO PERUGII
Cena kursu pokrywa koszt warsztatów i wykładów, materiały do kaligrafii i iluminacji, nocleg i opłaty administracyjne.

Perugia:
Kaligrafia, iluminacja, rysunek architektoniczny, klasztorny zielnik
* Koszt kursu, materiałów i 7 noclegów w pokoju 2-osobowym wynosi 1.750 zł.
* Koszt kursu, materiałów i 7 noclegów w pokoju jednoosobowym wynosi 2.100 zł.
* Osoby niebiorące udziału w zajęciach, a towarzyszące uczestnikom kursów,
członkowie ich rodzin, dzieci płacą 950 zł.
Ikony
* Koszt kursu, materiałów i 9 noclegów w pokoju 2-osobowym wynosi 2.100 zł.
* Koszt kursu, materiałów i 9 noclegów w pokoju jednoosobowym wynosi 2.450
zł.
* Osoby niebiorące udziału w zajęciach, a towarzyszące uczestnikom kursów,
członkowie ich rodzin, dzieci płacą 1.200 zł.

Uczestnikom poprzednich edycji Letniej Szkoły i całorocznym uczniom naszej szkoły w Krakowie przysługuje zniżka. Uczestnicy we własnym zakresie pokrywają koszty dojazdu do Perugii, wyżywienie na miejscu, bilety do muzeów czy galerii itp., podróże w trakcie kursu.

Do Perugii można dojechać autobusem do Florencji, gdzie trzeba się przesiąść na pociąg lub autobus do Perugii. Można również lecieć samolotem do Rzymu, Florencji, Bolonii lub Pizy, a stamtąd pociągiem lub autobusem do Perugii. Przed dworcem kolejowym w Perugii znajduje się całodobowy postój taksówek. Koszt dojazdu taksówką do klasztoru Monteripido to ok. 10-15 euro.
Wszystkim zainteresowanym wysyłamy również opis trasy samochodowej do Perugii. 
Cena warsztatów została skalkulowana na podstawie prognozowanych cen kursu Euro na czerwiec 2015 r. Gdyby cena kursu Euro uległa drastycznej zmianie, będziemy zmuszeni prosić Państwa o wyrównanie różnic kursowych.

 

REZERWACJA
Rezerwacja miejsca na kursie nastąpi po mailowym zgłoszeniu uczestnictwa i wpłaceniu zaliczki w wysokości 300 zł na konto Fundacji, najlepiej
do dnia 30 kwietnia 2015 r. Pozostałą sumę prosimy wpłacić w dwóch równych ratach:
I rata – do 15 maja 2015 r.,
II rata – do 16 czerwca 2015 r.

Dane do przelewu:
Fundacja Sztuka Kaligrafii
ul. Brzozowa 14, 31-050 Kraków
65 85890006 0000 0032 4874 0001
tytułem: darowizna na cele statutowe fundacji 

Fundacja Sztuka Kaligrafii nie prowadzi działalności gospodarczej, a opłaty za kursy pobierane są z tytułu prowadzenia odpłatnej działalności statutowej.

KONTAKT

Fundacja Sztuka Kaligrafii Anny Jeziornej
www.fundacjasztukakaligrafii.pl
mail: biuro@fundacjasztukakaligrafii.pl
tel. +48 12 429 54 52
Anna Jeziorna – tel. +48 660 432 976

  

Galeria zdjęć Perugia 2015

Copperplate

Barbara Bodziony

Ewa Landowska

Małgorzata Matyjaszczyk

Ewa Landowska

Scroll to Top